Inspirations billeder #6

Nu begynder jeg godt at kunne se det fede i af have Pinterest, med alle de Inspirations billeder der er på siden :D. Som noget nyt på vil jeg vise jer nogle af de billeder, som jeg sidder og kigger på. For det meste, vil jeg lave et nyt tema for hver gang det her kommer, så det ikke bliver alle mulige rodet billeder.

Billederne er fra Pinterest, men de er sat sammen af mig.

Jeg har ikke været ude og rejse i over i et år, så nu hvor alle snakker om deres rejser, hvor de enten har været eller skal hen i år, tænker jeg selv på mine egne rejser. Jeg synes selv at der har været en del efterhånden, så der for laver jeg to indlæg, for ellers bliver det et alt for langt indlæg. Ud fra tallene, vil jeg skrive om hvor det er, ( hvor det er, hvis i ikke har gættet det 😉 ) samt en lille beskrivelse af ferien. De små billeder er mine egen.

1: Østig 2005. To gange har jeg været i østrig, en gang på en ski ferie, med min efterskole, og en sommerferie med familien. Jeg kan stort set ikke huske noget fra den med familien. Så jeg ved ikke i hvilken by var i, men min mor siger også at vi var op til flere steder. Ski ferien med min efterskole, husker jeg en del beder, jeg kan ikke huske stedet, men jeg kan huske hvad vi lavet, og hvordan vi boede. Det har nok været noget med at det var min første ski ferie, som jeg var på.

2: Mallorca 2007. Min mormor og morfar inviteret, min søster, kusine, fætter og jeg på en ferie til Mallorca. På et sted der hed Brasilia tæt på byen Palma. Jeg kan stort set ikke huske noget fra ferien, men når jeg kigger på billederne, kan jeg se at alle er galde, og at vi hygger os.

Fotor020418077

3: Portugal. Jeg husker kun meget få ting fra den her ferie, og jeg har detsvære heller ikke nogle billeder, da de blev taget, sammen med min mors bærbar, da der var indbrud i hendes hjem. Den her ferie kom vi på, fordi min papfar ejet en EDC butik på det tidspunkt, en gang om året kunne komme med på en ferie, vi var med på to og den ene af dem var den her.

Jeg kan ikke huske så meget ud over at vi fik svømmet med delfiner, som altid har været en af mine største drømme i mit liv. Jeg spurgte mor, hvor vi var og hun kan kun huske at det lå tæt på byen Faro. Udover delfin turne kan jeg også huske at vi alle familier skulle ud og køre, vi var vel 8-9 personer i hver bil, vores bil var nr 1, og min lillesøster og jeg var de eneste børn i bilen. Det var en rigtig fed tur, de havde lavet en del opgaver, som hver bil skulle løse og vores bil vandt, hvilket vi kun synes gjorde turen endnu federe.

4: Amsterdam, Holland 2002. Da jeg gik i 8 klasse, skulle hele klassen til Amsterdam, hvor vi skulle bo på en husbåd. Turen var enlig okay, men det var mere byen, som jeg var vild med, og den måde vi sejlede rundt på til andre små byer.

5: Grækenland 2007. Der var jeg med familien og 2 andre familier, som vi har rejst en del med, specielt i Sverige. Den her gang gik turen til noget ø hop ved de græske ø’er. En af ø’erne var Amorgos, jeg kan ikke huske de andre navne, jeg kan bare huske at jeg synes at det var træls at vi hele tiden skulle pakke vores ting op og ned. Jeg kunne godt finde på at tag til Grækenland igen, men så blev det kun på et sted.

Fotor0204192644

6: En camping plads tæt på Venedig. Den her ferie, husker jeg som en af vores første udlands ferie udover de gange vi havde været i Sverige. Med os var der også en anden familie. Jeg tror at det var en okay ferie, men jeg husker ikke meget fra den, udover den dag, hvor vi tog ind til venedig, en by jeg godt kunne tænke mig at se mere af.

7: Sharm El Sheikh 2011. Min mormor og morfar, havde 2 70 års fødselsdage + et guldbryllup på et år, så i stedet for at holde 3 store fester inviteret de hele vores familie (vi var 10 af sted) til sharm el sheikh. Alt var virkelig lækkert, og det er nok en af de bedste ferier som jeg har været på! Jeg kunne godt finde på at tag tilbage til Egypten, men så skulle det være for at se pyramiderne. Den bedste dag, var hvor vi var ude og køre med Jeep i Sinai-ørken, hvor vi også fik lov til at snorkling i og ride på en kamel

Fotor0204195547

8: Disneyland, Paris. 2008. Godt nok var jeg der kun i en dag, men jeg følger stadig at jeg har set nok til at kunne beskrive det. Faktisk var jeg der på min 20 års fødselsdag, sammen med en kæreste som jeg havde den gang. Jeg tror ikke at jeg kunne fejer min 20’års fødselsdag beder, hvis jeg skal være helt ærlig. Jeg vil gerne tilbage til Disneyland, for jeg vil gerne opleve mere af magi der er der.

Fotor0204201152

9: Thailand. 2007. Thailand ferien er også en jeg kan takke mine bedsteforælder for. Igen var det min mormor, morfar, søster, kusine fætter, og jeg der skulle afsted i næsten 14 dage. Byen vi var i hed Ao Nang Beach, og hotellet Prah Hang In, lå lige ud til stranden. Vi gjorde det på den måde at hver anden dag, slappet vi af og resten af tiden var vi ude og opleve noget. Så vi kom både ud og ride på en elefant, sejle i deres både, og selv sejle  i kano osv. Thailand er klart et land jeg vil besøg igen, da jeg synes at det er et rigtig spændende land.

Fotor0204203148

10: Budapest. 2006. Rejsen til Budapest, var en spontan rejse. Min mor ringe til mig en dag på efterskolen, at nu skulle familien (min mor, papfar, søster og jeg) til Budapest, for hun havde set et godt tilbud. Det var en rigtig spændende rejse, men den var anderledes fordi det var om vinterne og ikke om sommeren, hvor vi ellers plejer at rejse. Byen er ikke en jeg brænder for at tag til, men jeg vil da ikke takke nej tak, hvis jeg blev tilbudt en rejse der til.

Fotor020420434

4 tanker om “Inspirations billeder #6

1. Jeg tror du har fået tastet et forkert tal i afsnittet om Disneyland Paris – Jeg var i hvert fald lige ved at kløjes i min sodavand over din alder. 😛

Men ellers er jeg dybt misundelig – Jeg ville blandt andet også godt se Pyramiderne. Suk. De får jeg kender, der har set dem, siger at det er noget helt særligt at stå ved foden af én og bare kigge op og tænke på at de blev bygget for så mange hundrede år siden, uden alle de hjælpemidler vi har i dag.

2. Haha. Jeg nåede lige at tænke “Hun er sgu da ikke fyldt 30!? O_O” inden jeg læste videre og blev lidt mere beroliget. Jeg sværgede nemlig også på at du kun var i tyverne. 😛

USA var en fantastisk oplevelse – Og vil jeg jo SÅ gerne tilbage en dag, sådan “for real”, men der er nu stadig mange andre steder af verden jeg også gerne vil se. Jeg har aldrig fået rejst særlig meget, så kunne lave en alenlang liste over steder jeg drømmer om at opleve. 😉

1. Nej nej, godt nok er jeg ikke 20 mere, men 30 er måske lige i overkanden 😛 Tak fordi du gjorde mig opmærksom på det 🙂

Det kan jeg godt forstå, det må være en specialet oplevelse, også når man nu kender nogle i landet. Hm nu kan jeg ikke huske om du har lavet et indlæg over de steder du gerne vil hen? Eller et om hvor du har været?

– jeg regner med at få skrevet de her færdige, der kommer to mere. også vil jeg selv kaste mig over de steder som jeg gerne vil opleve 😀