Inspirations billeder #7 Mine rejser #2

Nu begynder jeg godt at kunne se det fede i af have Pinterest, med alle de Inspirations billeder der er på siden :D. Som noget nyt på vil jeg vise jer nogle af de billeder, som jeg sidder og kigger på. For det meste, vil jeg lave et nyt tema for hver gang det her kommer, så det ikke bliver alle mulige rodet billeder.

Billederne er fra Pinterest, men de er sat sammen af mig.

Jeg har ikke været ude og rejse i over i et år, så nu hvor alle snakker om deres rejser, hvor de enten har været eller skal hen i år, tænker jeg selv på mine egne rejser. Jeg synes selv at der har været en del efterhånden, så der for laver jeg to indlæg, for ellers bliver det et alt for langt indlæg. Ud fra tallene, vil jeg skrive om hvor det er, ( hvor det er, hvis i ikke har gættet det 😉 ) samt en lille beskrivelse af ferien. De små billeder er mine egen.

1: Paris. Frankrig Juli 2008. Som i så sidste gang, var jeg en dag i Disneyland, vi havde muligheden, fordi min eks og jeg var i Paris, og som fødselsdags gave fra hans mor, fik jeg to billetter til stedet. Udover Disneyland fik vi også set en masse andre fede ting som fx Louvre, med Mona Lisa, Eiffeltårnet, osv som man skal når man besøger en by som Paris. Det var min første store rejse, som jeg havde, hvor jeg ikke rejste med familien, så det var en ret spændende tur på mange måder.  Jeg kunne nok ikke finde på at tag til byen igen, da jeg følger at vi fik set det man skal, men jeg vil klart anbefale byen til jer der ikke har set den, for det er en utrolig spændende og romantisk by.

Paris

2: Nice, Frankrig 2010. Første gang jeg prøvet at tag grund forløbet i mad til mennesker, kom vi på en studie tur til nice i 4 dage.  Vi var vildt mange, for vi var hele 60 elever der to afsted med 3 lære. Den første dag var vi bare i byen, hvor vi skulle se en udsigts post. Anden dag, tog vi afsted fra Nice og ud til en vin går, hvor vi skulle se, hvordan man lavet vin. 3 dag var vi i Monaco, det var godt nok sjovt at se, hvor dyrt alting lige  blev, og hvor mænd gik i fint jakkesæt i sådan en hede som det var. Den sidste dag, skulle vi se et mad marked enden vi tog hjem. Jeg kunne godt finde på at tag til nice igen, men så vil jeg nok vælge et andet sted at bo, for stedet vi boede var godt nok dårligt.

3: Cypern. Cypern var den første EDC ferie som vi var på, det var en vildt afslappet ferie, og det var rigtig dejligt, med alle de aktive ferier, som vi har haft i min familie. Jeg husker ikke meget fra den, og vi har heller ikke nogle billeder, da de detsvære også var på den bærbar der blev stjålet.

4: Rom, Italien Juni 2005. Min mor skulle til rom, med noget arbejde i 3 dage, så min mormor og jeg tog med for at underholde hende. Det var en rigtig hyggelig tur, bare at være os 3 kvinder afsted. Vi fik faktisk set en masse, selv om min mor også skulle arbejde, men det var vist ikke i så mange timer. Jeg kunne godt finde på at tag tilbage til byen, da jeg synes at den har en hvis charme over sig.

5: London Juli 2011. Min mor og og jeg var afsted i London, for at holde noget ferie, og det var virkelig skønt at det bare var os to der var afsted alene, fordi vi plejer tit i vores familie at være helt op til 3 familier afsted sammen, når vi rejser.

Da min mor var ung arbejde hun i London i et halvt år, så hun var den der viste vej, tog af alt det praktiske osv, som vi går og siger så var, jeg  fotografen og hun var turguiden, hvilket vi begge to vist havde det fint med 😛 Vi fik set rigtig mange ting, som Madame Tussauds  voksmuseum, en mucikal med Michael Jackson, (som jeg skal gense til April, spørg lige om jeg glæder mig :D) fik set stedet hvor Notting Hill blev optaget, havde en skøn dag i Hyde Park osv. Selv om vi fik set alle de her ting, følger jeg slet ikke at jeg fik set nok, så jeg skal helt klart tilbage til london. Om jeg så skal rejse alene!

London

6: Berlin, Tyskland 2003 og Juli 2011. Den første rejse til Berlin, var med min mormor og mor, ferien havde jeg fået af min mormor og morfar i konfirmation gave, jeg husker stort set intet fra den ferie, og jeg har heller ikke nogle billeder fra turen.

Anden gang jeg var i berlin var i sommers 2011, truen er nok den værste ferie jeg har været på af personlige årsager, som jeg ikke vil komme ind på i dette indlæg. Der udover synes jeg også at byen var kedelig, så jeg kunne ikke finde på at se den igen. Dog har min veninde sagt at hun vil vise mig, hvordan berlin rigtig skal opleves, så nu må vi se. Billederne er taget fra tur nr 2.

Berlin

7: Norge 2007. Andet år på min efterskole gik ski turen til Norge. Den her tur og Berlin turen står ret lige med hinanden som de dårligste ferier som jeg har været på. for det første var ski stedet ikke særlig godt, og os der havde var på andet år blev tvunget op på mega bakke, som vi skulle ned af første dag vi ankom, de andre havde det fint med det, men det var kun min anden gang på ski, så vil havde været mere tryg med nogle af de minder bakker. Der udover bode vi i små hytter, og læerne havde sat os sammen, og det var ikke de bedste jeg kom til at bo sammen med, sagt på en pæn måde. Mine billder fra den her tur har jeg også mistet, men der var vist heller ikke så mange.

Udover ski ferien, har jeg også været på vandre tur med min kasse i folkeskolen, en ferie som jeg ikke husker meget fra. Vi lå på en camping plads, og vrandet om dagen, hvor vi kom tilbage for at overnatte i de hytter vi bode i.

8: Frankrig. Da min mor sagde at vi skulle gå i en hel uge med et æsel op i nogle bjergene i vors sommer ferie, var hun ikke den populæreste person hos mig, da jeg meget heller vil på hotel ferie, ligesom alle de andre børn i klassen. Det hjalp dog lidt at vi skulle på en 5 stjernet luksus campingplads med nogle venner efter at vi havde gået med æselet.

Den første uge gik rigtig godt, hvis man ser bort fra at vi faret vild, fordi vi ikke kunne finde den sti på kortet, som vi skulle ned på og at ælset løb fra os med alle vores ting. – heldigvis ikke så langt, meen alligvel. Vi bode overnattede forskellige steder, en gede familie, gammel skole, et lille hyggeligt hotel og flere hyggelige steder, med hver deres charme. I løbet af den uge så vi stort set ingen mennesker udover dem vi skulle sove hos,  det samme med butikker, så vi levet af det mad vi fik fra familierne, samt et nutella glas som min mor havde købt.

Efter en hård vandring uge, var det dejligt afslappet at ligge på en camping plads, der lå lige ned til Ardeche floden, hvor vi både fik badet, og sejlet i kano. Selv om jeg synes at det var en træls ferie til at starte med, er den her klart en af de bedste ferier som jeg har oplevet, fordi den var så anderledes ferie end det jeg har været vandt til, og når jeg fortæller den til folk, så laver de også store øjne og siger, hvad sagde du. Da vi skulle hjem virkede min mors og fars lige pludselig ikke, så vi var strandet en en lille uge i tyskland, (vi var kørt i bil til frankrig) hvor vi stort set ikke havde noget at leve fra ud over de lomme penge som min søster og jeg havde tilbage. Jeg har detsvære ikke nogle billeder som jeg kan vise jer fra turen.

9: Sverige. stort set alle mine barndoms år

• Gillastig – igen et sted, hvor vi har været op til flere gange i mine barndomsår, man skulle bo i telt, og vi lavet mad over blå i en hel uge. Vi var hele 3-5 familier afsted, hvor der var lige så mange børn som voksen, så det har været nogle rigtige hyggelige ferier, hvor vi børn fik lov til at gøre som det passede os, en gang kunne jeg fejer min fødselsdag der.
  • Kullen. Igen med de samme mennesker, hvor vi skulle prøve noget nyt.
  • På vandre tur, med 7 klasse. Ja det var vel enlig en okay tur, jeg husker ikke så meget fra den.
  • Et sted ude i skov. Min papfar har altid gået på jagt, og på et tidpunkt havde han en jagt hytte sammen med nogle andre jagere. Jeg kan ikke huske hvor det var, udover at det lå langt inde i skov, langt væk fra alti ting.
  • Sommer lejer med klubbem HUC. 2 gange var jeg på en sommerlejer med en masse andre unge, hvor vi fik oplevet alt muligt, som at være på natteløb, seje i kano osv.
  • I sommerhus ved byen Lädja, tæt på Växjö. Min mor og hendes kæreste passe på et tidspunkt et sommerhus i sverige for nogle af deres venner. 2-3 gange fik jeg lov til at tage med, og jeg elskede sommerhuset, selv om det var så lille og lå væk fra alt ting.

Jeg har gjort det på den her måde, da jeg synes at det virke som den mest overskuelige måde.  Jeg elsker Sverige, og det bliver ikke sidste gang at jeg besøger landet. En gang håber jeg selv på at eje et sommerhus et eller andet hyggeligt sted. Billederne er fra turerne, i sommerhuset. Jeg har detsvære ikke billeder, fra de andre steder.

Fotor0215100522

Det var mine rejser, jeg håber ikke at i synes at de blev for lange. Har i været nogle spændende steder?