Inspirations billeder #8

Nu begynder jeg godt at kunne se det fede i af have Pinterest, med alle de Inspirations billeder der er på siden :D. Som noget nyt på vil jeg vise jer nogle af de billeder, som jeg sidder og kigger på. For det meste, vil jeg lave et nyt tema for hver gang det her kommer, så det ikke bliver alle mulige rodet billeder.

Fotor0221195954

Billederne er fra Pinterest, men de er sat sammen af mig.

Jeg har ikke været ude og rejse i over i et år, så nu hvor alle snakker om deres rejser, hvor de enten har været eller skal hen i år, tænker jeg selv på mine egne rejser. Jeg synes selv at der har været en del efterhånden, så der for laver jeg to indlæg, for ellers bliver det et alt for langt indlæg. Ud fra tallene, vil jeg skrive om hvor det er, ( hvor det er, hvis i ikke har gættet det 😉 ) samt en lille beskrivelse af ferien. De små billeder er mine egen.

Nu har jeg vist jeg er et overblik over de rejser jeg har haft i udlandet som i kan se her og her. Jeg har godt nok ikke haft så mange forskellige ferier i vores eget land, men nogle steder har jeg da være, som i kan læse om i det her indlæg.

1: Cykeltferie. Fra Kolinding til Marstal ærø. 2004

Som i før har fortalt, så er min familie vildt aktiv på mange måder, og vi holder rigtig meget af at være sammen, så i sommeren 2004 besluttede vi at vi alle 3 familier skulle afsted på cykle ferie. Så vi var hele 3 familie generation, (bedsteforælder, forælder og os børnebørn. 10 i alt) der skulle cykle sammen.

Vi startede i Kolinding og sluttede af på Ærø, så det var faktisk en ret lang cykel tur, inden da havde vi været en dag i tyskland, da vi overnattede to nætter tæt på den tyske grænse. For det meste lavde vi mad selv og alle skulle hjælpe til gamle som unge, tit havde vi et mad hold på 3 personer af gangen. Da vi var noget til sønderborg var jeg så heldig at kunne fejer min fødselsdag der, så der var stort morgenbord om morgen. Nogle steder var vi en nat og andre steder to nætter, det var forskæligt alt efter byen og stedet vi bode på.  Da de andre tog hjem tog min familie videre til Langeland og cykelde rundt der.

Fotor02231806122: Cykelferie. På Bornholm 2009.

Efter vores første succe med cykel ferien i Jylland, tog vi en til, den her gang blev det bare på Bornholm, hvor vi cyklede øen rundt, eller det vil sige de andre gjorde. Min mormor og jeg kørte rundt i bil, med alt bagagen. Vi gjorde det stort set det samme fra første ferie, cyklede fra sted til sted, og det her med at vi skiftede til at lave mad og købe ind, da vi synes at det var den bedste måde at gøre det på.

Jeg var lidt usikker på om jeg skulle med til den her ferie, dels fordi jeg lige havde været på Bornholm få uger før med en fyr, som jeg kom sammen med på det tidspunkt, og dels fordi jeg ikke rigtig gad og cykle, så der for var det super fedt at jeg kunne køre med min mormor, for vi havde faktisk også nogle hyggelige dage sammen, og jeg vil nok havde fortrut det, hvis jeg ikke var taget med.

3: København. 2013

04ec7ff17463203a33fce67e906f1

Da jeg kun bor 45 min fra København, har jeg været en del gange i byen efterhånden, må jeg sige. Men jeg tror aldrig at det stopper med ting, som man ikke kan opleve, fordi der er så meget se i byen. Min mors kæreste har en lejlihed, midt i byen, så i vinterferien, hvor både min mor og jeg havde nogle dage fri tog vi nolge af dem inde i KBH. Det var super hyggeligt, og vi fik set rigtig meget på de to dage, blandt andet Torvehallerne, Den hischsprungske samling og Botanisk Have. Alle 3 var sjovt at opleve på hver ders måde, du kan læse mere om det her, hvis du vil.

Min mor og hendes kæreste skal ud og rejse i to uger i sommerferien, og der har de sagt at jeg godt må låne lejligheden, hvilket jeg godt kunne finde på, hvis jeg ikke finder på noget andet at lave.

4:  Stokkeby, Ærøskøbing og Marstal Ærø. Kom der som barn.

Udover den første ferie, hvor vi ente på ærø, så er jeg faktisk født på ærø. Min far bor der stadig, så i min barndom har jeg været en del gange på øen, detsvære ikke i mine senere år, da vi ikke har andet kontakt ud over det vi har via facebook som er meget lidt. Så detsvære kan jeg ikke vise jer nogle billeder fra øen, for den er ellers meget smuk.

5: Visby fritidscenter. Visby, Sønderjylland 2012.

Visby

Sidste sommer tog jeg til ventilens sommertur. Jeg havde hørt så meget om det at jeg besluttede at nu skulle det være nu. Det var lidt vildt at møde 40 andre, som man stort set ikke kender noget til, så jeg var gald for at jeg havde 9 med fra mit eget møde sted. Jeg har skrevet om det før, så jeg gider ikke at skrive så meget om det, for i kan læse det hele her. I år er det på Fyn, og jeg regner helt bestemt med at jeg tager med, nu når det var så fedt sidste år.

6: Lalandia, Rødby. Kom der som barn.

Fotor0223185946

Det er op til flere gange at jeg har oplevede Lalandia i min barndom. Det har altid været med min mormor og morfar, samt kusine, fætter og lillesøter. Så er der nogle gange, hvor der er andre fra familien der har taget med, hvis de har haft lyst til det. Sidste gang jeg selv har været i Lalandia var i året 2004. Jeg kunne godt tænke mig at prøve det nye i Billund, for at se hvordan det var.

7: Lemvig og Holstebro, Jylland. Mange gange her i de senere år.

Lemvig

Jeg gik på 2 år på efterkole i ået 05/06 – 06/07. Efterskolen ligger i Nr.Nissum, som er en lille by der ligger 7 km fra Lemvig. På efterskolen i det første år fik jeg en veninde der bode i Lemvig. Andet år bode jeg stort set hos hende i de weekender, hvor det var meningen at jeg skulle være på efterskolen. Så jeg kalder hendes familie for min jyskefamilie, efter alle de gange som jeg har været der.

Senere har min veninde og jeg set hinanden, når vi har ferie, her besøger vi hinanden på skift og sidst vi så hinanden var i da hun havde vinterferie i uge 5. Jeg regner med at jeg skal der over i påsken eller til sommer.

8: Langelandsfestival, Langeland. 2006 og 2010

Fotor0223195355

Billederne er fra turen 2010

Første gang vi var på festivalden var i telt, hvor vi lå på singel+ lejeren, det var nu ikke meningen at vi skulle ligge der, men det var nu meget sjovt 😛 Jeg havde en veninde med, og ellers var det bare os fra familien. Mor, papfar, søster, onkel, fætter og kusine. Det var en rigig hyggelig uge med masser af fedt musik. Vjeret var vildt godt så, vi kunne næsten ikke holde ud at være der.

Anden gang vi var der, var i sommeres 2010. Min papfar kender ham der har festivalen så vi kom til at ligge på VIP lejeren, og her kan man virkelig mærke at det er VIP for det første lå vi på senge, og der var strøm, der var strøm, (de andre steder, skal man betale sig til strøm) også kunne vi få gratis drikkelse, samt mad . Den her gang var det kun med min mor, papfar, søster, grændkusine og jeg selv. Jeg ved ikke om det var lige som hyggeligt som første gang, men det var sjovt at prøve det. Min papfar og søster var der også sidste år, men der tog jeg ikke med.

9: Gilleleje. Alt for mange gange

Fotor0223194650

Hos min mormor og morfar i gilleleje er vi altid velkommen. I de her 3 år hvor jeg har boet på kolleiget har jeg tit været der oppe i sommerferien, eller i weekenderne, bare for at komme lidt væk. Men også da vi var børn har vi været hele uger på sommerferie på skift, nogle synes måske at det er mærkeligt at have et så tæt forhold til sine bedsteforælder, men jeg synes kun at det er fedt!

Det er de steder som jeg har været i mit liv, jeg synes selv at det er ved at være en del steder, men der er nu også en del som jeg gerne vil opleve, som jeg regner med at skrive om i et andet indlæg. Har i været nogle spændende steder?