Postkort fra Montenegro

Min familie og jeg var i sidste uge en uges ferie i Montenegro. Det er første gang jeg besøger landet, så jeg var rat spændt på at opleve det, og ikke mindst komme ned til en uges ferie med varme og smukke omgivelser. Jeg havde slet ikke planlagt at jeg skulle ud og rejse i løbet af sommeren, men min mor spurgte min søster, mormor, morfar og jeg om vi ikke vil med på ferie, og det siger man da ikke nej tak til.

Montenegro er et rigtig skønt land. Folk er imødekommende, der er den smukkeste natur, med hav udsigt, og smukke solnedgange. Vi var ude og spise mindst en gang om dagen og alle dage vi lækkert mad, De har nogle fine by’er – store som små med spændende kultur oplevelser. Da vi var der var der 35-40 g og det var lige varmt nok for os, så vi gjorde det at vi stod tidligt op, (3 dage var vi op kl 7) så vi kunne nyde de kølige formiddags timer, tag hjem og slappe af og så tag ud om aften. Det fungere rigtig fint for os i forhold til varmen, og de ting vi gerne vil opleve.

Min mor havde lejet en lejlighed via Airbnb, der lå i Sveti Stefan og det fungere rigtig godt. Selve lejligheden var super fin, der var alt hvad vi havde brug for og den lå rigtig godt. Få meter for alt det vi skulle bruge. Så det var rigtig lækkert. Dem vi leje lejligheden af var urolig søde! De stod og tog imod os, og de var altid hjælpsomme, hvis vi havde nogle spørgsmål, i forhold til, hvordan man fx kom ind til de større by’er osv. Så det var en super dejlig oplevelse.

Her er det vi nåede at opleve

Mandag: Ankom vi sendt om aften, Så der lavede vi ikke andet end at tog ud og spiste og slappe af der hjemme.
Tirsdag: Var vi nede og bade på vores lokale strand.
Onsdag: Tog vi bussen til Budva, hvor vi så den gamle bydel. Om aften fik vi en skøn badetur ved den lokale strand.
Torsdag. Tog vi tilbage til Budva. Den her gang for at være på deres badestrand.
Fredag: Var vi på en hel dags tur fra 7-19. Selve turen var en dag på en båd, hvor vi skulle sejle en rute langs Montenegro køst. Undervejs var der 3 stop. Så vi fik set en anden by, badet i en grotte og set en smuk kirke. Vi ente i en større by, hvor vi havde en time, inden vi blev hente af en bus der kørte os hjem. Det var en utrolig smuk tur og det var en sjov måde at se landet på.
Lørdag: Der slappede vi af og pakkede til om søndagen.
Søndag: Var det afrejsedag der starte kl 05 om morgen og sluttede ved 21 tiden om aften. Det var en lang rejse med meget ventetid, så jeg var pænt træt om mandagen.

Vi sejle en del på ferien, og her det første billede jeg tog på havet. Jeg var helt blæst væk af den smukke udsigt fra båden.

Solen gik ned ved 19-20 tiden i Montenegro, så den første aften sad vi og spiste imens vi så vores første sol nedgangen

I Montenegro har de ret lækkert mad, og store potioner. De mente der var til 4 her. men der var nærmest til 6-7 personer

Sveti Stefan strand. Vandet var lækkert og klart, og perfekt temperatur til

Når der er ferie skal der læses. Det ender med os af Collen Hoover var perfekt at have med på ferien.

Udsigt over stranden ved Den gamle by i Budva

Den gamle by i Budva. Den var utrolig fin, med små gader.

Der var også få åbne områder i Den gamle by

En af kirkerne i Den gamle by

Endnu et charmerende hjørne i Den gamle by.

Efter vores dag i Budvar, var vi nede og få en aften dukkert. Det var virkelig skønt og smukt at bade imens solen gik ned

Der var en masse fine blomster i Montenegro

Vores daglige morgenmad. Der var en masse lækkert frugt, så det skulle selvfølgelig være en del af morgenbordet.

Stranden i Budva.

På de fleste strande kunne man leje ligge stole og det var virkelig rart i forhold til stene på stranden

På stranden Budvas strand, var der en lille café, hvor man blandt andet kunne købe kolde drinks

Der blev læst en masse på ferien, og her læser jeg Ravnenes Hvisken af  Malene Sølvsten

Der var også en del palmer og grønne områder i  Montenegro

Aftendrik på vores altan

Udsigten over Sveti Stefan

Båden som vi skulle seje rundt i på vores hel dags tur på havet

Det var virkelig flot at se Montenegro fra havet

Der var utrolig mange smukke kirker i Montenegro

Solopgang bag bjerge

3 thoughts on “Postkort fra Montenegro”