Sommerferie i Nordjylland

I uge 29 var min familie og jeg i sommerhus ved Ålbæk (tæt på Skagen) i Nordjylland, og det var fantastisk at være afsted! Hele min familie kom helt ned i gear og vi fik lavet en rigtig god balance/døgnrytme, hvor vi både fik set noget og slappet af. Vi stod ofte tidligt op og lavet morgenmad, så vi kunne komme ud og opleve noget om formiddagen, 2 gange fik vi spiste frokost inde i Skagen, men ellers to vi ofte hjem og lavet frokost i sommerhuset. Om eftermiddagen slappede vi af med hvad vi nu havde lyst til, så nogle læste, andre så Tour de france eller fik sig en lur. Om aften lavet vi selv mad og sluttet ofte af med kortspil eller så tv. Det var sådan en rar døgnrytme, og vi nød at sommerhuset vi bode i lå så langt ude at der nærmest ikke var en lyd borset fra fugle og lyden fra en græsslåmaskine.

Vi tog som sagt ud om formiddagen, og her er de ting vi fik blandt andet set Aalbæks by, haven og strand. Vi tog toget ind til Skagen og nydt stemningen i byen og haven. Vi var ude og gå tur ved Tversted søerne, og kørt i bil på stranden på skiveren strand – der har den vildeste udsigt ud til vesterhavet, en anden aften så vi også solnedgang der fra. Jeg havde fødselsdag da vi var afsted, og på min fødselsdag blev jeg vækket om morgen med et lækkert morgenbord og bagefter tog vi ud til Grenen og gik helt ud til spidsen, hvor de to have mødes. Vi fik spist frokost inde i Skagen og lavet en lækker aftensmad da vi kom hjem. På den sidste dag var den enste dag, hvor det regnede, trodset regnen og tog ind til Gammel Skagen.

Nordjylland er virkelig smuk, og jeg er glad for at jeg fik genset den del af landet. Min mor siger at vi har været der som barn, men det kan jeg ikke huske. Jeg er glad for at vi lå et stykke væk fra Skagen for det var et virkelig hyggeligt område, og der var så mange mennesker i Skagen, så det vil have været en helt anden slags ferie, hvis man havde boet der inde. Jeg blev ret vild med Nordjylland og det bliver bestemt ikke sidste gang at jeg holder ferie der.